Ας ασχοληθούμε με κάτι πιο... ανάλαφρο, αλλά καθόλου αστείο:

«Στη Θεσσαλονίκη προαναγγέλλεται “μπάρμπεκιου” με χοιρινό κρέας και αλκοόλ, απέναντι από τις προσφυγικές δομές... Δεν ξέρω αν το καλύπτει ο Ποινικός Κώδικας (Π.Κ.)· δεν ξέρω αν είναι ποινικά κολάσιμο..., με το νόμο Καστανίδη πάντως αποτελούν πράγματι ποινικό αδίκημα, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων που υποκινούν τη ρατσιστική βία»1, φέρεται να δήλωσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστος Γιαννούλης, εντός και εκτός Βουλής.

Δύο ημέρες, έγινε πρώτη είδηση και φαιδρό ανάγνωσμα, κυρίως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Μ.Κ.Δ.).

Άκου «ποινικό αδίκημα» το φαγοπότι με χοιρινό σουβλάκι και μπίρα, μπροστά σε πρόσφυγες μουσουλμάνους, που η θρησκεία τους τα απαγορεύει!.... Και αναφέρονται αυτά στην ελληνική Βουλή κατά τη συζήτηση, στην αρμόδια Κοινοβουλευτική Επιτροπή Αναθεώρησης του Π.Κ.

Αγενής πρόκληση, μπορεί να χαρακτηριστεί. Ποινικό αδίκημα ποτέ. Ούτε οι νόμοι του Δράκοντα δεν θα σκαρφίζονταν κάτι τέτοιο.

Και αν αυτή η πρόκληση έστω, θα ‘πρεπε να χαρακτηριστεί ως ποινικά κολάσιμη πράξη, τότε θα πρέπει να πάμε και σ’ άλλες προκλητικές πράξεις και ενέργειες, παρόμοιας υφής.

― Θα πρέπει να συλλαμβάνονται οι προκλητικά ενδεδυμένες καλλίγραμμες νεαρές κυρίες, μερικές των οποίων τυγχάνει να είναι μέλη του Κοινοβουλίου, ή σύζυγοι και κόρες βουλευτών, ή τηλεπερσόνες ή τηλεγλάστρες κ.λπ.

― Και γιατί δεν θα ‘πρεπε ν’ απαγορεύονται και οι μπούργκες μπροστά και εντός των «κολυμβητικών δομών» των καθ’ ημάς συνηθειών, που με βία μού συγκρατούν τον γέλωτα ή έστω την Περιέργεια, που πρέπει να συγκρατήσω ή το ξάφνιασμα για την ...ανορθογραφία.

― Και δεν αποτελεί στ’ αλήθεια «πρόκληση» ένα ρόλεξ και μια λαμποργκίνι, μπροστά σ’ έναν άνεργο ή τα χαρτόκουτα - “κρεβάτια” των αστέγων στο κέντρο της Αθήνας;

Και γιατί δεν πρέπει ν’ απαγορεύεται να κάνεις το σταυρό σου «μπροστά απ’ τις δομές» πράγμα που επεβλήθη προφανώς de facto στον Αρχιεπίσκοπο όταν επισκέφθηκε «τις δομές» μόνο με το ράσο, και χωρίς το μεγαλόσταυρο!...

― Ή και το αντίστροφο που συνέβη προ ετών (2010), μπροστά από την πανεπιστημιακή “δομή” των Αθηνών στο κεντρικότερο σημείο της πόλης με τους 13.000 διαδηλωτές μουσουλμάνους πρόσφυγες που γονάτιζαν εκτείνοντας τα οπίσθιά τους, προσευχόμενοι από τις 07.40 έως τις 11.00 και σ’ άλλα κεντρικά σημεία των Αθηνών!

Οι κανόνες

Τα περιστατικά που μπορούν ν’ αναφερθούν είναι χιλιάδες και μερικά σοβαρότατα, όπως βιασμοί, λαθρεμπόριο, κλοπές, βιαιότητες κ.λπ. Όμως αυτά προβλέπονται από τον... ποινικό κώδικα.

Για όσους έχουν ασχοληθεί με την κοινωνιολογία και την πολιτειολογία γνωρίζουν ότι ο διάφοροι κανόνες που ρυθμίζουν την κοινωνική συμβίωση κατατάσσονται σε κατηγορίες και διαβαθμίσεις.

Δεν είναι όλοι οι κανόνες «ποινικοί»(!), που τιμωρούνται δηλαδή από τον ποινικό νόμο. Υπάρχουν εθιμικοί κανόνες, συναλλακτικοί κανόνες, κανόνες κοινωνικής συμπεριφοράς, ευγένειας, σεβασμού, τακτ, κανόνες φιλοξενίας κ.λπ.

Οι κανόνες σεβασμού προς τον συνάνθρωπό μας, για ανθρώπους ανώτερου πολιτισμικού επιπέδου είναι αυτονόητοι και δεν επιβάλλονται με θετούς νόμους. Επιβάλλονται από την ηθική· επιβάλλονται από την ελληνική σοφία: «Ό συ μισείς, ετέρω μη ποιήσεις»2.

Και βέβαια όταν φιλοξενείς κάποιον είτε προσωπικά, είτε ως κοινωνικό σύνολο, πρέπει να φροντίσεις να τον «σκλαβώσεις», να τον κάνεις “δικό σου”, με τη συμπεριφορά σου και τον τρόπο ζωής σου. Το ότι βέβαια σου επιβάλλεται η φιλοξενία είναι ένα άλλο κεφάλαιο, που δεν το θίγουμε στο παρόν σημείωμα.

Οι φιλοξενούμενοι πάλι – που εκ των πραγμάτων δεν βρίσκονται σε πλεονεκτική θέση, δεν μπορεί να έχουν την απαίτηση να επιβάλλουν τις δικές τους αντιλήψεις, τα δικά τους ήθη και συνήθειες. Δικαιούνται «κατ’ ιδίαν» ν’ ακολουθούν τους δικούς τους κανόνες, αλλά δεν μπορούν να έχουν την αξίωση να τους επιβάλλουν ως δικαίωμα σ’ αυτόν που τους φιλοξενεί. Ούτε με διαδηλώσεις, ούτε με επίκληση των «δικαιωμάτων» τους.

Αλλά δυστυχώς, δεν φαίνεται, αλλά είναι βέβαιο ότι έχουμε χάσει το μέτρο!

Με το χοιρινό όμως και τα οινοπνευματώδη ξεγλιστράει η...σκανδαλιάρα Novartis. Κι ενώ το έγκλημα είναι βεβαιωμένο φαίνεται ότι δεν υπάρχει πτώμα, γιατί το έχουν τεμαχίσει σε κόμματ(ι)α, κι αν υπάρχει έγκλημα ...δεν υπάρχουν εγκληματίες ή πάμε να τους καλύψουμε.

Το τεχνητό offsite της Νέας Δημοκρατίας

Τί έκανε η Ν.Δ., για όσους ξέρουν από ποδόσφαιρο; Για ν’ αποφύγει τον Πολάκη στην υπόθεση Παπαγγελόπουλου μετέτρεψε «κατά πλειοψηφία» τον Πολάκη και τον Τζανακόπουλο από ανακριτές – μέλη της ειδικής επιτροπής της Βουλής – μέλη της οποίας ορίζονται από τα κόμματα αναλογικά – σε ...μάρτυρες!

Στο τεχνητό offsite της Ν.Δ. απάντησε ο ΣΥΡΙΖΑ με νέο τεχνητό offsite και με την παρέμβαση του Δημ. Τσοβόλα ως δικηγόρου του Παπαγγελόπουλου, που ζήτησε την εξαίρεση των βουλευτών της Ν.Δ. Πλεύρη, Κεγκέρογλου, Κυρανάκη και Καραγκούνη.

Και η «παιδική χαρά» καλά κρατεί μέχρι να παραγραφούν για τους Υπουργούς τα αδικήματα (αν υπάρχουν) και να έχει και η Novartis την… τύχη της Siemens.

Αντε εσύ, τώρα, “όργανο” και κυνήγα τον …καστανά!

Λύσεις υπάρχουν, αλλά δεν μου αρέσει ο ρόλος του τεχνοκράτη. Θα μπορούσε για παράδειγμα να καταθέσει ο Πολάκης ή οποιοσδήποτε άλλος, και επ’ αυτού και κατά το χρόνο της υπόστασής του ως μάρτυρας ν’ αντικαθίσταται στο ανακριτικό του έργο από τον αναπληρωματικό του. Κι αν δεν προβλέπεται από τον κανονισμό της Βουλής - τίποτα δεν είναι τέλειο - ν’ αποφασίσει επ’ αυτού το κυρίαρχο σώμα της Ολομέλειας της Εθνικής Αντιπροσωπείας.

Το κυρίως σκοπούμενο είναι να μη χάσουμε το δάσος - το σκάνδαλο - χάριν του δέντρου.

Κώστας Βενετσάνος


  1. Εφημ. ΘΕΜΑ, 16.11.12010
  2. Κλεόβουλος ο Ρόδιος (6ος π.Χ.) Ένας από τους επτά σοφούς.

 

Αφήστε σχόλιο...

Προτεινόμενο Video

Επισκέπτες σε σύνδεση

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 598 επισκέπτες και κανένα μέλος