H πατριωτική Αριστερά μεγαλούργησε
η ...”ταξικήκαταποντίζεται

 

Τα “αντιμιλιταριστικά” “μηνύματα” μερικών παρασυρμένων και απαίδευτων κοριτσιών στην παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου, και οι δηλώσεις των πολιτικών αρχηγών και των κομμάτων, που έγιναν «επί τη επετείω», περισσότερο για κομματική εκμετάλλευση και ιδεολογικό αποπροσανατολισμό, πρόσβαλαν τους νεκρούς, τους τραυματίες, τους αγωνιστές όλους, της ηρωικής εθνικής αντίστασης, της τρανταχτής πλειοψηφίας του λαού μας ενάντια στους ύπουλους εισβολείς κατακτητές στην πατρίδα μας, στον πόλεμο 1940-1941 και στα στρατεύματα κατοχής 1941-44. Πρόσβαλαν τις παιδικές μου μνήμες – όπως τις αποτύπωσα συνοπτικά στο επετειακό φύλλο της 7ης (26.10.19), πρόσβαλαν με την ασχετοσύνη τους, μ’ εξαίρεση τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας – τη νοημοσύνη μου.

Ο πρωθυπουργός της Ελλάδος μίλησε για το νόημα της ενότητας σήμερα... με «το δικαίωμα ψήφου στους Έλληνες που κατοικούν μόνιμα εκτός των ελληνικών συνόρων»(;)!!!

Και “τη χαρά του”, “που το προνόμιο του σημαιοφόρου επανήλθε στην άριστη μαθήτρια και στον άριστο μαθητή”, έστω κι αν δεν αισθάνεται Έλληνας, γιατί απλά είναι Αφγανός ή Πακιστανή!

Και αυτό μεν εκφράζει τη ρηχότητα του Κυρ. Μητσοτάκη, αλλά εκείνο που με εξερέθισε περισσότερο ήταν οι δηλώσεις του Τσίπρα και των αριστερών κομμάτων διαφόρων αποχρώσεων, που δήλωσαν πάνω - κάτω ό,τι και ο τ. Πρωθυπουργός: «Η μνήμη γίνεται απόφαση ν’ αντιπαλέψουμε και σήμερα, με όλες μας τις δυνάμεις, τον φασισμό, τον ρατσισμό, την ξενοφοβία(!...) Μέρα μνήμης (...) θυμόμαστε τον αγώνα της Ελλάδας κατά του ιταλικού φασισμού και του γερμανικού ναζισμού(...)»!

 

Δηλαδή, αν οι εισβολείς Ιταλοί και Γερμανοί δεν ήταν φασίστες και ναζιστές1, αλλά ήταν η Μέρκελ ή ο Μαδούρο, θα τους λέγαμε «περάστε»; Δεν είμαστε καλά.

Ή, ακόμη χειρότερα, αν οι Γερμανο-Ιταλοί και οι Βούλγαροι, έρχονταν άοπλοι, με τις γυναίκες τους και τα παιδιά τους, θα τους ανοίγαμε τις πόρτες να τους περιθάλψουμε ως ...πρόσφυγες; Δεν γνωρίζω – αν και γνωρίζω καλά – τι μέτρα ασφαλείας λαμβάνετε στα σπίτια σας, αλλά στα εχέφρονα κράτη και στους μυαλωμένους λαούς λαμβάνονται άλλα αποτρεπτικά μέτρα.

Κι όταν δεν είμαστε ακριβείς στις εκφράσεις μας, ιδίως γραπτά, τότε είμαστε ή αμόρφωτοι και απαίδευτοι ή διαταραγμένες διανοητικά προσωπικότητες ή απατεώνες.

Ως «αριστερός», δεν επιτρέπω να με εκπροσωπεί τέτοια «κολλημένη» αριστερά! Ως Έλληνας αρνούμαι να με εκπροσωπούν τέτοιοι πρωθυπουργοί – τέτοιες πολιτικές ηγεσίες.

Συνιστώ στους «πονόψυχους» και στους «ευαίσθητους ανθρωπιστές» να μη βιαστούν να πετάξουν τ’ αστόχαστα «επιχειρήματά» τους, του στυλ «ρατσιστής», «ξενοφοβικός», «εθνικιστής» κι όλα αυτά τα μπουρδολογήματα, γιατ’ σ’ εμένα δεν κολλάνε αυτές οι λάσπες. Η 65χρονη πορεία μου το δείχνει σε κάθε βήμα μου και δεν χρειάζονται αποδεικτικά στοιχεία.

Όσον αφορά την «αριστεροσύνη» μου, εκτός από την οποιαδήποτε δράση μου, γνωστή εν μέρει και απ’ τα γραπτά μου, τους παραπέμπω στα διαβασμένα, σχεδόν καθ’ ολοκληρίαν, μερικά βιβλία της βιβλιοθήκης μου.

ΕΘΝΙΣΜΟΣ – ΜΑΡΞΙΣΜΟΣ

Αν εκτίμησα κάτι στον Πλάτωνα (και στον Σωκράτη) ήταν η διαλεκτική του και η μαιευτική μέθοδος του διαλόγου. Όχι ο ιδεαλισμός του.

Αντίθετα στον Αριστοτέλη εκτίμησα περισσότερο την «αδυναμία» του να καθορίσει επακριβώς το αντικείμενο που διαπραγματευόταν. Να ορίζει για πιο πράγμα μιλάει· να δίνει ορισμό. «Έστιν ουν τραγωδία, μίμησης πράξεως...» Ας τον μιμηθούμε λοιπόν κι εμείς: «Αρχή σοφίας η των ονομάτων επίσκεψις» σύμφωνα με τον Αντισθένη και δεν νομίζω να έχει καν-ένας το σθένος της αντι-ρήσεως.

Επειδή για τους σύγχρονους «αριστερούς» και κομμουνιστές, το έθνος και δη ο εθνικισμός είναι και ως λέξεις ακόμη, non grata (ανεπιθύμητες), ας τις ...επισκεφθούμε, άλλη μια φορά:

Έθνος (ουσιαστικό): αριθμός τις, ανθρώπων ζώντων ομού (μαζί), ομάς συντρόφων, ομάς λαών, πληθύς ανθρώπων. Έθνεα μελισσών, γυναικών, γένος, φυλή.

  1. Στον Όμηρο, έθνος, λαός, το Μηδικόν Έθνος (γι’ αυτούς που ισχυρίζονται ότι τα έθνη «δημιουργήθηκαν» μετά την πτώση της φεουδαρχίας). (Ηροδ. 1.101, πρβλ. Αισχύλου Πέρσαι 43, 56...
  2. Ιδιαιτέρα τάξις ανθρώπων πενεστικόν έθνος. Πλάτωνος Νόμοι 776 D, Ομόσπονδον έθνος, πυθέα, Πίνδ. Ν. 5. 80 κ.λπ.2

Εθνικός (παράγωγο επίθετο). Ο ανήκων ή αναφερόμενος εις το έθνος. 3. Ο δηλών την εθνότητα... 4. Ο μοχθών, ο εργαζόμενος ολοψύχως υπέρ του έθνους και των εθνικών θεμάτων, δικαίων επιδιώξεων, ιδεών, 5. Εθνική Αντιπροσωπεία κ.λπ.

Εθνικισμός – (παράγωγο του επιθέτου ουσιαστικό) η προσήλωση στο έθνος και σε κάθε τι εθνικό (θεμιτό, βεβαίως) ιδεώδη, ιδανικά.

Εθνικιστής (παραγ. Ουσ. Συντ. Επιθετικός προσδιορισμός).

Είναι ανεπίτρεπτο για ένα άρθρο αυτό που κάνω, αλλά είναι αναγκαίο. Θ’ αποφύγω να το επαναλάβω.

Ο «πατέρας της δημοκρατίας» Αλέξανδρος Παπαναστασίου3, σε εκτενή μονογραφία του, το 1916, με τίτλο «Ο ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΣ», γράφει «εθνικισμός είναι η προσπάθεια ενός έθνους προς επιβολήν του εντός των ορίων του, δι’ αποκρούσεως αλλοεθνούς επιβολής...» Αυτός είναι ο «αμυντικός», όπως τον χαρακτηρίζει, εθνικισμός και κατά την άποψή μας, θα το χαρακτηρίζαμε και ως υγιή, εφόσον περιορίζεται εντός των ορίων του έθνους και δεν αποβλέπει σε επέκταση εντός των διαμορφωμένων ορίων άλλων εθνικών οντοτήτων. (Όχι βέβαια, στην περίπτωση που αποβλέπεις στην απελευθέρωση ομοεθνών).

Αυτά για να μην μπλεκόμαστε. Η σύγχυση των εννοιών και των λέξεων πολύ συχνά αποβλέπει στην προσβολή και ανατροπή των αξιών για να επικαλύψουν ιδιοτελείς και αλλότριες επιδιώξεις.

Είναι εκείνο που έλεγε ο μεγάλος Θουκυδίδης, «και την καθιερωμένη σημασία των λέξεων παράλλαξαν για να δικαιολογήσουν τις πράξεις τους» και να ωραιοποιήσουν τους άνομους σκοπούς τους, θα πρόσθετα.

Θέλετε παραδείγματα; «Πηγή ειρήνης» (ο πρόσφατος επίθετικός πόλεμος της Τουρκίας) «παράπλευρες απώλειες» (ο φόνος άμαχου πληθυσμού, παιδιών και μωρών). «Ο στόχος εξουδετερώθη» (τον σκότωσα).

Όσο για τη θέση των γνήσιων κομμουνιστών για το έθνος, παραπέμπω στο «ευαγγελικό» κείμενο των Μαρξ-Ενγκελς του 1848, το «Κομμουνιστικό μανιφέστο», όπου ο προλετάριος δεν έχει πατρίδα, αφού του πήραν το σπίτι του και το χωράφι του... Παραπέμπω στον διεθνισμό, όχι στην «παγκοσμιοποίηση» του Κεφαλαίου και της εργασίας ως εμπόρευμα. Αλλη παραλλαγή κι αυτή για να επέλθει σύγχυση. Διεθνισμός δεν είναι ο αχταρμάς των λαών. Είναι η ειρηνική συμβίωση, η αλληλεγγύη και η φιλία των λαών - εθνών· γιατί έθνος είναι ο λαός εν δυνάμει! Διαχρονικά και διατοπικά, με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του. Γλώσσα, παραδόσεις, ήθη, καταγωγή, κοινή ιστορία και κυρίως κοινή συνείδηση! Ο Διεθνισμός προϋποθέτει την ύπαρξη εθνών. Η παγκοσμιοποίηση, αντίθετα, την κατάργηση των εθνών4.

Παραπέμπω ακόμη στο έργο του Ενγκελς, «το Πολωνικό ζήτημα»: «...Αν οι Πολωνοί και οι Ιρλανδοί δεν ήσαν εθνικιστές, έπρεπε να τους κάνουμε». Παραπέμπω στον ορισμό του έθνους που έδωσε ο Στάλιν, μετά το Συνέδριο της Βιένης το 1916, για το ζήτημα των εθνών, ως απεσταλμένος του Λένιν. Αναφέρει ως ουσιαστικά στοιχεία του έθνους (γλώσσα, καταγωγή, ιστορία, συνείδηση κ.λπ.) όσα και ένας αστός πολιτειολόγος (Βεζανής) παρακάμπτοντας τη θρησκεία και προσθέτοντας την οικονομία. Να θυμηθούμε τέλος τις αντιστασιακές οργανώσεις με πρωτοπόρο το ΚΚΕ, που προέτασαν το «εθνικό»: Εθνική Αλληλεγγύη (Ε.Α.), Εθνικό Απελευθερωτικό Μέτωπο (ΕΑΜ), Π.Ε.Ε.Α. κλπ.

Ας τα θυμηθούν και οι σημερινοί αριστεροί, γιατί κάπου μπλέχτηκαν. Ταύτισαν ό,τι ιδεώδες και ευγενές καπηλεύτηκε η Χούντα, με τη δικτατορία, την ακροδεξιά, τον μιλιταρισμό. Όπως ισχυρίστηκε ο Συνταγματολόγος Δημ. Θ. Τσάτσος, η συνταγματική επιταγή της παρ. 2 & 3 του αρθρ. 1, που αναφέρεται το «έθνος», “η αναφορά αυτή - λέει - είναι άστοχη”, γιατί η έννοια του έθνους «φέρνει αρνητικό βάρος»!!! Θεωρώ ότι είναι ένα ολίσθημα του επιστήμονα στο βωμό της πολιτικής. Δεν είναι ο πρώτος και, δυστυχώς, ούτε ο τελευταίος.

 



    1. ΝΑ.ΖΙ: Είναι ακρωνύμιο, αρκτικόλεξο του γερμανικού εθνικοΣοσιαλισμού (National sozialismus). O φασισμός προέρχεται από το λατινικό fascis (δέσμη, δεμάτι ράβδων π.χ.)
    2. LIDDELL & SCOTT: ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΗΣ, τομ. ΙΙ.
    3. Αλ. Παπαναστασίου, πρ. πρωθυπουργός της Ελλάδος (1876-1936) φιλόσοφος δρ. της Νομικής, Κοινωνιολόγος, Οικονομολόγος.
    4. R. Cooper: “Η Διάσπαση των Εθνών” (The brake of Nations), (μέχρι πρότινος Γεν. Δ/ντής του Γραφείο Εξωτερικών υποθέσεων και Άμυνας της Ε.Ε. - commition).

 

Αφήστε σχόλιο...

Προτεινόμενο Video

Επισκέπτες σε σύνδεση

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 526 επισκέπτες και κανένα μέλος