Δεν χρειάστηκε η επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος· ήρκεσε η επιφοίτηση του πνεύματος του νεοφιλελευθερισμού και των οικονομικών του Φρίντμαν, απ’ όταν φοιτούσε στο Α΄ Οικονομικό Γυμνάσιο Αθήνας, επί Χούντας και μετέπειτα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και στα οικονομικά και στα νομικά και βέβαια στη θεολογία. Από σπουδές λοιπόν ΑΞΙΟΣ, άξιος και στις διακονίες του, μετέπειτα, σε μονές και Μητροπόλεις.

Διερωτώμαι όμως, εκείνοι οι καθηγητές της εποχής του «μεγαλοφυούς» συνθήματος, «Ελλάς, Ελλήνων, Χριστιανών» τί του έμαθαν για τις σχέσεις της Ελλάδος και της Τουρκίας, ώστε να μνημονεύει και να επικαλείται τη Σουλτανομήτορα (προφανώς την Χασεκί Εμετούλάχ Ραμπιά Γκιουλνούς Βαλιντέ Σουλταν, μητέρας τους Αχμέτ Γ΄, (1703-1730) (εάν η χρονολογία 1713 που έδωσε σε συνέντευξή του στο πρώτο φύλλο νεοσύστατης τοπικής εφημερίδας, 4 περίπου μηνών, είναι η ορθή), στην οποία συνέντευξη ανερυθρίαστα, ο πονηρός το βλέμμα και με περιποιημένην κόμην και γενειάδα (αισθητικώς συμφωνούμε) λέει ότι η συγκεκριμένη εκκλησιαστική περιουσία «Από το 1713, (...) το κτήμα της Βάρης το δώρισε η μητέρα του Σουλτάνου στον ηγούμενο της μονής Πετράκη, Παρθένιο Πετράκη», και διαβεβαίωνε «Έχουμε ασφαλώς τα χειρόγραφα του Σουλτάνου, επίσημα αναγνωρισμένα και μεταφρασμένα»!

Να τι χρειάζονται και τα νομικά και τα οικονομικά. Η εθνική συνείδηση σε ποιο μάθημα διδάσκεται, αν όχι στην ιστορία και στις οικογενειακές παραδόσεις (τώρα κάποιοι θα με κατηγορήσουν για «εθνικιστή» - προφέρεται με απέχθεια – ίσως και για ακροδεξιό – φασίστα...)!

Αλλά βασική επιστήμη των σπουδών του νέου Μητροπολίτη, εκ της ιδιότητός του είναι η θεολογία και δη η χριστιανική θρησκεία. Και στο σημείο αυτό να πούμε ευθαρσώς ότι το πλείστον των πιστών και πολλοί των ιερωμένων και το σύνολο σχεδόν των αρχιερέων, μένουν επανεξεταστέοι, και θα πούμε αμέσως γιατί. Όχι αορίστως, μετερχόμενοι της περιρρέουσας αντίληψης, αλλά κατά τας γραφάς:

Το «Σύνταγμα» της χριστιανικής θρησκείας είναι τα τέσσερα ευαγγέλια των Ευαγγελιστών Ματθαίου, Μάρκου, Λουκά και Ιωάννου (άλλο αν λένε ότι δεν είναι τα πρωτόγραφτα κι ότι αντεγράφησαν τον 4ο αιώνα κι έπεσε «μαγείρεμα» υπέρ των Ρωμαίων και κατά των Εβραίων) και βέβαια και οι Πράξεις των Αποστόλων, που μαρτυρούν την εφαρμογή της θεωρίας στην πράξη· «πράξεις».

Τί λένε λοιπόν αυτά, αποσπασματικά και περιληπτικά; Γιατί αν έγραφα λεπτομέρειες θα έπρεπε να συντάξω ένα κατηγορητήριο δυσαγγελιών. Κυρίαρχα τα οικονομικά. Αυτό δα έλειπε να μην «ήξερε» ο Χριστός πού βάραγε!

Γιατί δεν γίνεται να κηρύττεις «μπαρούφες», είτε θρησκευτικός ηγέτης (ποιμήν) είσαι, είτε πολιτικός: Να καλοπερνάς δηλαδή εσύ, και οι άλλοι να πεθαίνουν της πείνας.

Επ’ ευκαιρία, οι ποιμενάρχες που αποφάσισαν, εν είδει συνδικαλιστών της ...ΔΕΗ, να εμμείνουν στη μη συνταγματική αναθεώρηση, κυρίως όσον αφορά τη μισθοδοσία τους, δηλώνουν «πόθεν έσχες»;

Λέγω δε εν αρχή «υμίν (σε σας τους αρχιερείς) ότι εάν μη περισσεύση η δικαιοσύνη υμών, πλείον των γραμματέων και Φαρισαίων, ού μη εισέλθητε εις την βασιλείαν των ουρανών» (Ματθ. κεφ. Ε’, 20).

Για να προκαταλάβω δε κι αυτούς που θα διαρρήξουν τα ιμάτιά τους, μ’ αυτά που γράφω, τους θυμίζω την εξειδικευμένη εντολή του Ιησού: «Εγώ δε λέγω υμίν ότι πας ο οργιζόμενος τω αδελφώ αυτού εική ένοχος έσται τη κρίσει...» (Ματθ. κεφ ε΄, 22).

Και διερωτώμαι αλήθεια τί τη θέλει η εκκλησία την περιουσία τη στιγμή που καλώς ή κακώς μισθοδοτούνται, ιδιαίτερα το ανώτερο ιερατείο, παχυλώς: Μη μου πουν, για ν’ ασκούν κοινωνική πολιτική, γιατί αυτό είναι δουλειά ενός σύγχρονου κράτους, η δε καλοπροαίρετη διάθεση βοήθειας των συνανθρώπων μας γίνεται από το οικονομικό υστέρημά μας και από το περίσσευμα της ψυχής μας.

Μην παραβαίνετε λοιπόν την εντολή ή τη νουθεσία του Ιησού: «Μη θησαυρίζετε θησαυρούς επί της γης, όπου σής και βρώσις αφανίζει...»

Λέει κι άλλα δυνατότερα ο μεγάλος δάσκαλος, τα οποία δεν επικαλούμε γιατί δεν συμφωνώ στην παρούσα εξέλιξη της κοινωνίας. Δεν ξέρω αν δέχεται αντιρρήσεις· θεός είναι αυτός!

Προς δε τους καλόπιστους πιστούς λέγω: «Προσέχετε (...) έρχονται προς υμάς εν ενδύμασι προβάτων, έσωθεν δε εισί λύκοι άρπαγες».

Εύχομαι δε και προσεύχομαι ο νέος ποιμήν ενδυόμενος τη νέα ιδιότητα του ποιμένος του ποιμνίου της Μητροπόλεως του, ν’ αποδειχθεί “καλός ποιμήν” και όχι “μισθωτός”. Να μην ενδόσει στις “προτάσεις” των Ρωσικών λύκων και Αραβικών (άρα μουσουλμάνων) και μας αρπάξουν τη Φασκομηλιά, πάνω από τη λίμνη της Βουλιαγμένης και γιατί όχι και τα λιμανάκια (τρώγοντας έρχεται η όρεξη). Ό,τι είπε στη συνέντευξή του λέω· τίποτα παραπάνω.

«...Έχουμε κάνει κρούσεις στο σημερινό Δήμαρχο, είπε, με τον οποίο έχουμε πολύ καλές σχέσεις - γιατί ο Γρηγόρης Κασιδόκωστας είχε ορίσει απαγορευτικό συντενελεστή δόμησης - όμως υπάρχουν μικροπολιτικά ζητήματα...» Όμως επειδή εμείς είμαστε “μικροπολιτικοί” και “λαϊκιστές”, ο δε Δήμαρχος γεναίος και ηθικός ανήρ πιστεύομε ν’ αντισταθεί στον πειρασμό και να μην ενδόσει στις πιέσεις.

Ο δε λαός να επαγρυπνεί,

κι αν όλα πάνε κατ’ ευχήν, θ’ αναφωνήσομεν εν χορώ

ΑΞΙΟΣ, άξιος!...

Το “άξιος” ή το “ανάξιος” λέγεται στον απολογισμό. Και η φωνή του λαού ευχόμαστε να είναι αίνος και όχι κατάρα για να μην επισύρει την οργή του Θεού, (φωνή λαού, οργή Θεού).

Διαβάστε σχετικά:

 

Κώστας Βενετσάνος
 
Αφήστε σχόλιο...

Προτεινόμενο Video

Επισκέπτες σε σύνδεση

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 489 επισκέπτες και κανένα μέλος