Ο άνθρωπος, εκ φύσεως, ζει μέσα σε κοινωνίες. Στη συμβίωση αυτή δημιουργούνται πάμπολλες σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων, άρα και συγκρούσεις συμφερόντων και αντιλήψεων όπως είναι αναπόφευκτο.
Έτσι δημιουργήθηκε το «δίκαιο», δηλαδή κανόνες τους οποίους θέτει η πολιτεία για την ρύθμιση της συμβίωσης αυτής...

Δικαίωμα αφαίρεσης ζωής;


Ο άνθρωπος, εκ φύσεως, ζει μέσα σε κοινωνίες. Στη συμβίωση αυτή δημιουργούνται πάμπολλες σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων, άρα και συγκρούσεις συμφερόντων και αντιλήψεων όπως είναι αναπόφευκτο.

Έτσι δημιουργήθηκε το «δίκαιο», δηλαδή κανόνες τους οποίους θέτει η πολιτεία για την ρύθμιση της συμβίωσης αυτής.

Η κάθε πολιτεία, το κάθε κράτος όρισε τους δικούς του κανόνες και τους δικούς του τρόπους αντιμετώπισης των παραβάσεων αυτών σύμφωνα με μια κεντρική ιδέα: την ομαλή λειτουργία της κοινωνίας.


Θανατική Ποινή


Στην περίπτωση της εγκληματικότητας ο ποινικός κώδικας είναι πολύ σκληρός, αφού πολλές φορές οι πράξεις αυτές αφαιρούν το φυσικό δικαίωμα της ζωής.

Ορισμένα κράτη λοιπόν υιοθέτησαν την θανατική ποινή ως την ανώτερη ποινή που επιβάλλεται σε καταδικασμένους, χάριν της ασφάλειας του κοινωνικού συνόλου.

Η αφαίρεση της ζωής όμως, ακόμα κι ενός ειδεχθούς εγκληματία, μπορεί να είναι απόφαση μιας πολιτείας;

pagkosmios-xartis-thanatikis-poinis.jpg

 

 

Αυτό είναι ένα ερώτημα, που εδώ και δεκαετίες απασχολεί τη Διεθνή Κοινότητα. 68 χώρες σήμερα έχουν σε ισχύ την θανατική ποινή, οι περισσότερες μη αναπτυγμένες με τρανταχτές εξαιρέσεις τις ΗΠΑ και την Κίνα. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχει καταργηθεί.

Πολλές χώρες συνεχίζουν να εκτελούν ακόμα και για «εγκλήματα» που συνήθως δεν θεωρούνται ποινικά στις δυτικές χώρες, π.χ. η περίπτωση του Τζαφάρ Κιανί, πατέρα δύο παιδιών που λιθοβολήθηκε μέχρι θανάτου για μοιχεία στο Ιράν. Αιτία οι κοινωνικοθρησκευτικές αντιλήψεις…!

Έχουν παρατηρηθεί ακόμα, τραγικές περιπτώσεις εκτέλεσης «εγκληματιών», οι οποίοι μετά το θάνατό τους αποδείχθηκαν αθώοι!Η Διεθνής Αμνηστία καλεί τις Κυβερνήσεις να σταματήσουν τη μυστικότητα γύρω από τις εκτελέσεις.


Σε νέα έκθεση που δημοσίευσε πρόσφατα η Διεθνής Αμνηστία, απεκάλυψε ότι τουλάχιστον 1200 άνθρωποι εκτελέστηκαν μέσα στο 2007 και εκφράζει την ανησυχία ότι πολλοί περισσότεροι εκτελέστηκαν μυστικά από το ίδιο το κράτος σε χώρες όπως η Κίνα, η Μογγολία και το Βιετνάμ.

Η έκθεση με τίτλο «Θανατικές Ποινές και Εκτελέσεις το 2007» αναφέρει ότι τουλάχιστον 1.252 άνθρωποι εκτελέστηκαν σε 24 χώρες και τουλάχιστον 3.347 άνθρωποι καταδικάστηκαν σε θάνατο σε 51 χώρες. Υπολογίζεται ότι σε ολόκληρο τον κόσμο αναμένουν την εκτέλεσή τους μέχρι και 27.500 άνθρωποι.

Οι αριθμοί δείχνουν επίσης αύξηση των εκτελέσεων σε πολλές χώρες. Το Ιράν εκτέλεσε τουλάχιστον 317 ανθρώπους, η Σαουδική Αραβία 142 και το Πακιστάν 135, ενώ το 2006 οι αντίστοιχοι αριθμοί ήταν 177,39 και 82.

Το 88% όλων των γνωστών εκτελέσεων πραγματοποιήθηκαν σε 5 guillotine.jpgχώρες: Κίνα, Ιράν, Σαουδική Αραβία, Πακιστάν και ΗΠΑ. Στην Κίνα, την παγκόσμια πρωταθλήτρια στις εκτελέσεις, μόνο οι Κινεζικές αρχές γνωρίζουν τον ακριβή αριθμό των ανθρώπων που εκτελέστηκαν με κρατική εξουσιοδότηση.

Όπως δήλωσε η Διεθνής Αμνηστία, «η μυστικοπαθής χρήση της θανατικής ποινής πρέπει να σταματήσει. Το πέπλο της μυστικότητας που καλύπτει τη θανατική ποινή πρέπει να αρθεί. Πολλές κυβερνήσεις ισχυρίζονται ότι οι εκτελέσεις πραγματοποιούνται με τη συναίνεση του λαού. Επομένως, ο λαός έχει το δικαίωμα να γνωρίζει τι συμβαίνει στο όνομά του».

Τρεις χώρες, το Ιράν, η Σαουδική Αραβία και η Υεμένη προχώρησαν σε εκτελέσεις για εγκλήματα που διαπράχθηκαν από ανθρώπους κάτω των 18 ετών, πρακτική που αντιβαίνει στο Διεθνές δίκαιο. Κι όλα αυτά παρά την απόφαση του ΟΗΕ, που ψήφισε το 2007, με 104 ψήφους υπέρ, 54 κατά και 29 αποχές, να σταματήσει η χρήση της θανατικής ποινής. «Το γεγονός ότι το ψήφισμα υιοθετήθηκε το Δεκέμβριο με τόσο ξεκάθαρη πλειοψηφία δείχνει ότι η παγκόσμια κατάργηση της θανατικής ποινής είναι εφικτή», πρόσθεσε η Διεθνής Αμνηστία.

Άλλωστε σκοπός, υποτίθεται, του ποινικού δικαίου είναι να σωφρονίζει και να παραδειγματίζει, όχι να αφαιρεί ζωές.

 

λεζάντα της φωτογ.:Η γκιλοτίνα ήταν ένας παλιός και πολύ διαδεδομένος τρόπος εκτέλεσης. Σήμερα έχουν “εκσυγχρονιστεί” μία ένεση και...
Σε κάποιες χώρες δε, τείνει να γίνει “live”.
..

 

Απ’ τη μεριά του συναισθήματος


Ξέρω ακριβώς τι σκέπτεστε. Μα, ένας ψυχρός εγκληματίας, ο οποίος έχει βιάσει, έχει σκοτώσει κατ’ επανάληψην είναι δυνατόν να συνετιστεί; Δεν του αξίζει να του αφαιρέσουν τη ζωή όπως κι εκείνος τόσο άδικα αφαίρεσε από αθώους πολίτες; Ναι, με τη συναισθηματική λογική του αξίζει.

Καμία όμως θέση-ιδιότητα, κανένα αξίωμα δεν έχει την εξουσία να αποφασίσει για τη ζωή ενός ανθρώπου.


Ας μην ξεχνάμε ότι οι βαθιές ρίζες ενός εγκλήματος βρίσκονται εν πολλοίς στους κοινωνικούς παράγοντες.

Δεν είναι τυχαίο ότι τα τελευταία χρόνια η εγκληματικότητα έχει σημειώσει αλματώδη αύξηση.

 

Προτεινόμενο Video

Επισκέπτες σε σύνδεση

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 156 επισκέπτες και κανένα μέλος